Pallasz Athéné Egyetem - Pedagógusképző Kar

Facebook

Neptun

Gyengénlátó Változat

GYERMEKKULTÚRA MŰHELY- ALKOTÓ MŰHELYEK

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

IV. ALKOTÓ MŰHELYEK:

1.       Dráma- és Színházpedagógiai Műhely

A művészetpedagógiai célokat és feladatokat képviselő módszertani műhely, ahol a hallgatói csoportok a drámapedagógia és színházpedagógia módszereivel elméleti és gyakorlati úton ismerkednek meg. A képzésben résztvevők a szabadon választható speciális kollégium keretein belül különböző életkorú  gyermekközösségekkel dolgoznak, a színházi nevelés témakörein belül pedig szakdolgozati és TMDK (Tudományok és Művészeti Diákköri Konferencia) kutatások zajlanak.

2.       Dráma Társulat  

A tehetséggondozás színjátszó-alkotó műhelye a színpadi munkára termett vagy előadói képességekkel rendelkező hallgatókat foglalkoztatja. A kari és főiskolai rendezvények színpadi eseményein kívül gyermek és ifjúsági előadások elkészítését és népszerűsítését szorgalmazza. Célja a produkcióorientált munkafolyamatok irányítása.

Márciusi harangzúgás (meghívó) (képek)

3.       Gyermekirodalmi Műhely

A műhely gyermekirodalmi kutatásokat folytat, ill. gyermekirodalommal kapcsolatos konferenciák rendezésében, lebonyolításában kíván feladatot vállalni. Keretein belül hallgatói tehetséggondozás, ill. szakdolgozati és TMDK kutatások folynak. Kutató és oktató tevékenységével segíti a Magyar Gyermekkultúra Módszertani Műhely többi alkotóműhelyének munkáját.

4.       Báb Műhely

A pedagógiai bábjáték területén intézményünk olyan nagy elődökkel büszkélkedhet, mint Dr. Bakkay Tiborné és Báron László. Hagyatékuk megőrzését, továbbadását fontosnak tartjuk. A bábműhely célja: összefogni a bábjátékkal kiemelten foglalkozó pedagógus közösséget karunkon. Alkotóműhelyként saját repertoárral rendelkező állandó bábcsoportot működtetünk, módszertani műhelyként pedig a színvonalas óvodai és iskolai bábjáték megvalósításán dolgozunk. Folyamatosan együttműködünk a Magyar Bábjátékos Egyesülettel és a Báron Bábos Műhellyel.

5.       Vizuális Műhely

A műhely célja: a gyermekalkotásokban rejlő személyiségfejlődési esélyek kibontakoztatása, a vizuális művészetek újszerű megközelítése által. A  – főként –, átlagos képességű gyermekek számára biztosított komplex, kreatív szemléletű műhelymunkán – tanítási projektekként is használható vizuális tevékenységformákon keresztül kívánja megéreztetni az alkotó – nem feltétlenül művészi – tevékenység motivációit.