Neumann János Egyetem - Pedagógusképző Kar

Facebook

Neptun

Gyengénlátó Változat

HELY- ÉS CSALÁDTÖRTÉNETI KUTATÓMŰHELY - ESEMÉNYEK

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail


 2017

  1. 2017. október 16-án a Magyar Családtörténet-kutató Egyesület,  az Aba-Novák Agóra Kulturális Központ, a Magyar Nemzeti Levéltár  Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Levéltára és a Neumann János Egyetem  együttműködésével került megrendezésre a "Jövőnk kulcsa a
    múlt..." című 2. országos családkutató konferencia Szolnokon.  A rangos szakmai esemény plenáris programjának levezető elnöke a
    kar dékánja, dr. Fülöp Tamás volt. (képek, tudósítás)
  2. Dr. Rigó Róbert: A demokratikus államrend megdöntésére irányuló szervezkedés Kecskeméten (Horák Jenő jogakadémiai tanár és társai ügye) címmel tartott előadást a Vakvágány. A pártállam a vidék ellen a hosszú ötvenes években, 1948–1963 című konferencián. (képek, összefoglaló)
  3. Dr. Rigó Róbert  A kecskeméti közigazgatás átformálása és a hatalmi viszonyok alakulása 1945–1946-ban című előadása a Fejezetek a magyar közigazgatás történetéből 1945-1958. című közigazgatás történeti konferencián (Program)
  4. Tárgydokumentáció az újszilvási Tájházban (beszámoló)
  5. Könyvbemutató: Kis füzetben nagy segítség a családkutatáshoz 3. (Meghívó)
  6. IV. Országos Hon-és Népismeret Konferencia (Meghívó)


2016

  1. "Szomszédolás" a jászszentlászlói óvoda rendezvényén (beszámoló)
  2. Meghívó a III. Országos Hon- és Népismeret Konferenciára (meghívó)
  3. Fejezetek az elhallgatott történelemből (meghívó)
  4. Tudományos konferencia Katona József munkásságáról (meghívó)
  5. Tolerancia képzés - Az Uccu és Haver alapítvány (beszámoló)


2015

  1. Múzeumpedagógiai látogatás a Cifrapalotában (képgyűjtemény)
  2. A Forrás c. folyóirat Migráció különszámának bemutatója
  3. II. Országos Hon- és Népismeret Konferencia Meghívó
  4. Váltóállítás - Diktatúrák a vidéki Magyarországon 1945-ben Meghívó
 

2014

  1. I. Országos Hon- és Népismereti Konferencia, Veszprém (beszámoló)

2013

  1. Múzeumpedagógiai foglalkozások óvodapedagógus szakos hallgatóknak  
    Szórakaténusz Játékmúzeum és Műhely, téma: húsvéti készülődés (képgyűjtemény)

  2. Múzeumpedagógiai foglalkozások óvodapedagógus szakos hallgatóknak 
    Cifrapalota, téma: Régészeti kiállítás és március 15. (képgyűjtemény


2012

  1. 2012-ben a Forrás folyóirat szerkesztőségének a felkérésére a 2012-es nyári dupla számot készítettük el, mely a hetvenes, nyolcvanas évek Kecskemétjének kulturális és politikai életét vizsgálja interjús módszerrel. A folyóirat 22 interjút tartalmaz a város egykori és mostani kulturális és politikai életének meghatározó személyiségeivel. A módszertani kérdésekről egy rövid Bevezetőt írtunk. A szám elektronikusan is megtekinthető: http://www.forrasfolyoirat.hu/1207/index.htm  Ez a Forrás szám jelentős visszhangot váltott ki
  2. Ezt a számot a Katona József Könyvtárban Romsics Ignác történész professzor, akadémikus mutatta be nagy érdeklődés mellett 2012. szeptember 11-én. Az eseményről szóló tudósítást Popovics Zsuzsanna írt Múltidézésre invitál a Forrás címmel: http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kultura/multidezesre-invital-a-forras-461447
  3. A Forrás ezen számát Szegedi Tudományegyetem Móra Ferenc Kollégiumában is bemutattuk Bencsik Péter történész vezetésével és a Forrás szerkesztőségével 2012. október 18-án. A helyi sajtó is tudósított az eseményről: https://szegedma.hu/hir/szeged/2012/10/pol-pot-megye-es-a-kecskemet-jelenseg.html
  4. A KTV 2012. szeptember 14-i adásában, a Múzsa kulturális magazinban interjút közölt Romsics Ignác akadémikussal és Rigó Róbert történésszel a Forrás-szám kapcsán. A műsorszám elérési útja a televízió honlapjáról: kecskemetitv.hu/ Műsoraink/ Hírös Múzsa arcív/ 2012.09.14. Erről a helyről a magazin közvetlenül letölthető. Az interjú a magazin vezető anyaga volt, így ez az első műsorszám.
  5. A Magyar Nemzet 2012. augusztus 18-i számában jelent meg egy írás a számról: Pethő: Cenzúra pengével címmel a 36. oldalon.


2011

  1. A kutatócsoport tagjai 2011 tavasza óta dolgoznak együtt. 2011-ben a Forrás folyóirat nyári számába írtak közös tanulmányt az oral history módszerének oktatási lehetőségeiről.